Weekend Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Weekend Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Weekend Granada

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

20 November 2013 | Spanje, Madrid

Weekend Granada & sturen geblazen...

Voordat ik afgelopen weekend wegging, heb ik keihard gewerkt aan een research dat we in eerste instantie maandag moesten inleveren, uiteindelijk werd de deadline verplaatst naar aankomende vrijdag. Het was nog een hels karwei, want we zijn met een groep van 12 en een week voor de deadline had niemand er nog iets aan gedaan. Eenmaal dat we afgesproken hadden zijn we direct aan de slag gegaan. We hadden een vragenlijst gemaakt en iedereen moest deze door 4 a 5 mensen laten invullen. Samen met een Oekraïense meid waren wij verantwoordelijk voor het gedeelte van de resultaten. Die meid is echt zo gek als een deur, en kan je ontzettend mee lachen, echt humor!

Vrijdag voordat ik wegging had ik ook nog voorbereidingen getroffen voor de presentatie die aanstaande donderdag plaatsvind. Deze presentatie is net als een paar weken geleden met dezelfde groep van 12 voor Consumer Behaviour. Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar wij als groep doen het werk wat eigenlijk de professor zou moeten doen. Elke groep in de klas moet 2x een presentatie geven, oftewel inmiddels zijn we 10 weken verder en heeft de professor op de donderdagen geen enkele keer voor de klas gestaan. Op maandag verteld de professor over de theorie die wij ook in de presentatie moeten toelichten.

Ik was blij dat het vrijdagavond was, heb nog snel me huisje schoongemaakt en me koffertje ingepakt.
Zaterdag was het dan zover en begon onze trip naar Granada. Granada ligt ongeveer 417 km ten zuiden van Madrid. De wekker ging al om 5 uur, want om 7 uur vertrok de bus. We reden een ontzettend mooie route. Eenmaal in Granada hebben we ons ingecheckt in het hostel en zijn we Granada gaan verkennen. Aan het eind van de middag zijn we naar een uitkijk punt gelopen dat halverwege op een berg ligt, waar je uitzicht hebt over het Alhambra. Tijdens onze tocht moesten we behoorlijk omhoog klimmen, eenmaal bovenaan werd onze tocht beloond met een geweldig uitzicht! We zaten daar met ontzettend veel mensen tijdens de zonsondergang. We hadden prachtig uitzicht op zowel de stad als het Alhambra, iedereen was aan het genieten en aan het wachten tot het donker was zodat het Alhambra verlicht werd. Eenmaal onderweg naar beneden hebben we lekker bij een pizzeria een hapje gegeten en zijn we in het hostel een warme douche gaan nemen want het was ontzettend koud in Granada.

Voor degene die niet weten wat het Alhambra is, het Alhambra is een middeleeuws paleis en fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada in Andalusië (Zuid-Spanje) en staat op de Werelderfgoed lijst. Het bevindt zich op een heuvelachtig plateau aan de zuidoostelijke grens van de stad Granada.

Zondags stond op de planning om het Alhambra te gaan bezoeken, we hadden van te voren al kaartjes besteld, omdat men dan aanraadt. Het Alhambra is echt prachtig en immens groot! We hebben daar ruim 3 uur rondgelopen. Het is echt een bezienswaardigheid! Omdat het Alhambra wat hoger ligt op de berg zijn we heen met de bus gegaan en terug gelopen! Terug kwamen we langs verschillende souvenirs shops. En hebben we onze trip afgesloten met een kopje thee maar wel op een typische Marokkaanse manier. Helaas moesten we in de avond alweer terug. We hebben echt ontzettend gelachen dit weekend en we troffen het weer met het hostel!

Maandag ben ik ondanks dat ik zondagavond laat thuis kwam naar de uni geweest en heb al mijn vakken gevolgd. Thuis ben ik lekker thee gaan zetten, en wel op de ouderwetse manier met een pannetje, want nee ik heb geen waterkoker in mijn appartement hihi ;). Het heeft ook zo z'n charmes. In de avond had ik weer een meeting met een groep van HRM, bij dit vak moeten we ook een presentatie voorbereiden over het onderwerp 'corruption'.

Dinsdag ben ik de hele dag bezig geweest met het voorbereiden van de presentatie voor donderdag. Je merkt nu we de laatste weken colleges hebben dat het drukker wordt. Zo moeten er nog wat presentaties gegeven gaan worden, nog een verslag ingeleverd worden etc. Dus het is even bikkelen...

Woensdag, vandaag (20 november) precies over 4 weken landt ik op Nederlandse bodem. Dat voelt zo ontzettend raar, maar kijk er onwijs naar uit om iedereen weer te zien! Ben vandaag ook zelfs naar de kapper geweest, naar mijn idee hebben ze het erg leuk geknipt. Was nieuwsgierig en vond het een leuk om eens te kijken hoe ze hier me haar zouden knippen... :) Ik ga nu lekker koken en een hapje eten en kijk erg uit naar vrijdagochtend want dan komen mijn ouders!!!! ;) dus dat beloofd weer een leuk en gezellig weekend te worden!

Adios

Liefs Xxx

  • 20 November 2013 - 19:53

    Patrick:

    Mop! Weer een leuk berichtje. Kan ook niet wachten! Tot over 4 weken!

  • 21 November 2013 - 14:00

    Annemarie:

    Wat maak je toch een leuke uitstapjes. Wij vinden het ook fijn dat je over vier weken weer een paar weken in Nederland bent liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5978

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: