Een bewogen weekend... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Een bewogen weekend... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Een bewogen weekend...

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

29 November 2013 | Spanje, Madrid


Vorige week vrijdag (22 november) arriveerden mijn ouders in Madrid. De dag ervoor had ik nog een presentatie, moest ik nog het e.e.a. afronden voor de uni en heb ik nog snel een paar boodschappen gehaald. Vrijdagochtend stond ik al vroeg naast me bed, maar gelukkig niet zo vroeg als me ouders want die vlogen vanaf al om 6:50 uur. Ze gingen met de auto naar de airport en parkeerde deze op een parkeerplaats, daarvandaan gingen ze met een shuttle busje naar ede airport, eenmaal in het busje kwam er rook onder de motorkap vandaan, de chauffeur zei gelijk ik rij hier niet mee verder, dus had hij een ander busje opgeroepen. Maar dat was nog niet zo erg, totdat er een paar dames aankwamen die de boel ophielden. En niet zo een klein beetje ook want eenmaal aangekomen op de airport hadden me ouders nog 10 minuten om te boarden. Mijn moeder besloot nog snel even naar de wc te gaan terwijl, intussen keek mijn vader op het bord en zag 'boarden' verspringen in 'gate closed'! Gelukkig hebben ze nog net op tijd het vliegtuig kunnen halen. Ik stond vol enthousiasme met me Spaanse vlaggetje te wachten bij de juiste aankomsthal, op een gegeven moment zie ik verschillende mensen met koffers van de roltrap een stuk verderop naar beneden komen en ook zie ik opeens mijn ouders daar lopen. We vlogen elkaar om de nek en het voelde fijn dat me ouders in Madrid waren!

Aangekomen op station Atocha zijn we heerlijk op het terras koffie gaan drinken. In de middag heb ik mijn colleges gevolgd en zijn mijn ouders er lekker op uit getrokken. In de avond zijn we heerlijk uiteten geweest. Onderweg terug naar mijn flat kwamen me nog langs een supermarkt want we hadden nog brood nodig. Bij de kassa maakt me vader nog een leuk grapje en zegt 'betaal jij of zal ik betalen' nou en dat hebben we geweten! Mijn vader betaalde en wat denk je, bleek hij een vals briefje te hebben, de beveiliging kwam er ook bij staan en uiteraard moest de politie worden ingeschakeld. Na lang wachten zijn we zelfs nog weggelopen, mijn vader zag in de camera dat er niemand meer voorin de winkel was. Me vader ging bij de deuropening staan en opeens ging deze open, mijn moeder zei gelijk 'we gaan'! Dus wij hup naar buiten.. Maar voor we het wisten kwamen ze met 2 man sterk achter ons aan, dus zijn we maar terug gegaan voordat ze moeilijk gingen doen. Uiteindelijk kwam de politie en moesten we het e.e.a. verklaren en konden we gelukkig naar huis. Toen we thuis waren, hebben we Patrick goed in de zeik genomen, we zeiden dat me vader opgepakt was en vast zat op het politiebureau wegens valse munterij, hij schrok zo erg dat hij gelijk begon te bellen. Via Skype hebben we hem alles verteld en gelukkig moest hij erom lachen! ;)

Zaterdag was een rustig dagje, althans geen hindernissen en obstakels haha :). We hebben heerlijk door Madrid gewandeld, en zaten begin van de middag al lekker aan een glas wijs in het zonnetje te genieten. In de avond zijn we weer uiteten geweest bij een restaurant waar we van de zomer ook zaten. Het eten is hier betaalbaar en het leuke was dat de ober ons herkende. We eindigde de avond, hoe kan het ook anders met een likeur 43... Hmmmm!

Zondag zijn we rustig gaan ontbeten en zijn daarna naar el Rasto geweest en vervolgens met de metro naar het Retiro park. We hadden weer behoorlijk gewandeld en zijn toen op de terugweg bij ons 'favoriete' terras gaan zitten met heaters, waar we hebben geluncht. In de avond hadden we zelf gekookt en zaten we gezellig en knus in mijn flat.

Maandag had ik mazzel en hoefde ik pas om half 1 op de universiteit te zijn omdat de professor in het buitenland zat. In de avond hebben we nog lekker ergens gegeten, want het was inmiddels alweer de laatste avond dat mijn ouders in Madrid waren. Na het eten hadden we met Magdalena bij de rooftop afgesproken, helaas was de rooftop dicht en besloten we in de buurt van Sol ergens een drankje te doen. We zitten daar heerlijk aan een wijntje en gezellig te kletsen en te lachen als opeens Magdalena naar haar tas kijkt, die naast haar stoel stond, ze kom hem niet vinden... Je kan het al raden, het ergste wat je maar kon bedenken bleek waarheid, haar tas met alles erin was gestolen!! Alles maar dan ook alles zat erin, paspoort, rijbewijs, huis sleutels, portemonnee, creditcards, reis abonnement etc. Na overal gezocht te hebben, moesten we naar de politie om aangifte te doen. We liepen allereerst naar Sol, echter bleek dit niet het goede politiekantoor te zijn en moesten we volgens de agent 5 minuten lopen, dit waren al gauw 15 minuten... Eenmaal op het andere politiebureau vertelde we het verhaal en kwamen we er al snel achter dat de politieagent amper Engels sprak. Uiteindelijk is alles gelukt en kreeg ze een politiedocument, waarmee ze naar de ambassade kan. We besloten haar met de taxi thuis te brengen, want ze had ook geen sleutels meer dus het was nog maar de vraag of haar huisgenoot de deur opendeed. Gelukkig na veel kabaal en op de bel te hebben gedrukt deed hij dan eindelijk open. We kwamen rond half 2 's nachts pas thuis, het was een bewogen avond en namen nog een wijntje. Als je bedenkt dat we daar met z'n vieren zaten en geen van ons heeft iets gezien, dat is onbegrijpelijk!

Dinsdagochtend ben ik uiteindelijk niet naar de uni geweest, was moe en zat aan de avond ervoor te denken wat er was gebeurd, en besloot me ouders weg te brengen naar de airport. Het afscheid viel gelukkig dit keer niet zo zwaar. In de namiddag had ik nog afgesproken met Magdalena, ik steun haar en probeer er voor haar te zijn. We dronken een kopje koffie, en ze vertelde het verhaal over o.a. de ambassade.

Maar gelukkig was er woensdag ook goed nieuws! Ik heb te horen gekregen dat ik in februari mag starten met mijn afstudeerstage!!! En prompt een uur later kreeg ik een mail van een bedrijf of ik maandag aanstaande in de gelegenheid ben voor een Skype gesprek!!! Ben ontzettend blij en kan het wel van de daken schreeuwen!! Houd dus in dat ik komende zomer ga afstuderen, best een raar idee eigenlijk...! ;) Ook kon mijn avond niet meer stuk, zoals vele weten ben ik naar de wedstrijd van Real Madrid - Galatasaray geweest en uiteraard won Real met 4-1. Het was een geweldige wedstrijd om te zien en ook de sfeer was fantastisch om mee te maken! Het stadion zat zo goed als vol, en dan te bedenken dat er in dat stadion maar liefst 70.000 man in kan.

Donderdag ben ik weer druk bezig geweest met de studie, want komende weken gaat het erop aankomen en heb ik nog een hoop werk te doen!

Wens iedereen een heel fijn weekend!

Adios

Liefs xxx

  • 29 November 2013 - 21:40

    Patrick:

    Leuk berichtje weer mop! Maar laat me nooit meer schrikken hahahahaha

  • 30 November 2013 - 01:06

    Annemarie:

    Hoi wat een leuk verslag maar nogmaals je mag ons nooit meer zo laten schrikken. Liefs Annemarie


  • 30 November 2013 - 01:14

    Mila:

    Hahaha ik zal jullie nooit meer zo laten schrikken!! Wat leuk dat jullie zo trouw zijn en nog steeds mijn verslag lezen! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 5970

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: