Mijn laatste bezoek van me lieve dinnie - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Mijn laatste bezoek van me lieve dinnie - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Mijn laatste bezoek van me lieve dinnie

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

13 November 2013 | Spanje, Madrid

Nadat vorige week maandag Raisa naar huis is gevlogen, was ik wel geteld één dag alleen of woensdag kwam me andere dinnie Melissa al.
Die dinsdag heb ik nog het een en ander aan school gedaan, me huisje schoongemaakt en nog even wat boodschappen gedaan.

Woensdagochtend landde Melissa al om half 10 en voor ik het wist kwam ze even later door de deuren. Het was fijn om Melissa weer te zien!! Woensdags zijn we lekker de stad in gegaan en heeft Melissa geweldig geshopt! ;) In de avond hebben we heerlijk een pizza gegeten buiten op het terras.

Donderdagochtend hebben Melissa en ik voordat ik naar de uni ging heerlijk ontbeten, ik had die dag 2 colleges die erg belangrijk waren. Toen ik terug kwam van de uni zijn we heerlijk op het terras wezen lunchen bij een broodjeszaak waar de broodjes maar € 1,- zijn, dit is een van mijn favoriete plekjes waar ik graag lunch! Je kunt uit 100 soorten belegde broodjes kiezen of zelfs een menu met 6 of 7 broodjes inclusief drinken voor € 6,95. Vervolgens hebben we daarna gezamenlijk boodschappen gedaan en gingen we in de avond zelfs kokkerellen. We hadden een heerlijke soep, met daarbij stokbrood. Daarna zijn we nog op stap geweest naar de rooftop terras waar we genoten van het prachtige uitzicht! Vanaf dat terras heb je 360 graden zicht over heel Madrid!

Vrijdags hebben het in de ochtend rustig aan gedaan, daarna zijn we met de touristbus op pad geweest en zijn we uitgestapt bij het Santiago Bernabeu stadion waar Real Madrid speelt. We besloten om naar binnen te gaan en de Bernabeu tour te volgen. We zijn door het hele stadion geweest en hebben overal een kijkje mogen neem, we hebben zelfs op de spelers stoelen gezeten op het veld. Het is een gigantisch stadion, de Arena is daar niks bij! Ook zijn er nog leuke foto's tijdens de tour gemaakt, zo konden we met een bekende speler op de foto. Dit werd uiteraard gefotoshopt. Iedereen, ook ikzelf wilde wel op de foto met Ronaldo. We hebben ongelooflijk gelachen en een super leuke middag gehad! In de avond heeft Melissa heerlijk getrakteerd op een etentje! We hebben in het restaurant onwijs gelachen om de bediening, eerst zouden ze een groot schilderij gaan neerzetten op een ezel, om een deel van het restaurant af te schermen, uiteindelijk viel het schilderij van de ezel af, en bleek het toch niet te hoeven. Daarnaast hebben we ons verbaasd over hoe snel we het eten kregen, we hadden nog niet ons laatste hap op van onze overheerlijke salade of we kregen al het hoofdgerecht voorgeschoteld. Maar het eten was desondanks ontzettend lekker. Echt super bedankt lieve meid! ;)

Zaterdag zijn we dan te voet de stad verder gaan verkennen, zo zijn we o.a. bij het Palacio geweest, de Cathedral, de templo en zijn we nog langs winkeltjes gelopen. In de avond hebben we een makkelijke maar lekkere maaltijd voor onszelf gemaakt, want daarna gingen we naar Magdalena die haar verjaardag vierde bij haar thuis. Precies om 0.00 uur gingen we met elkaar zingen en hadden we taart met prosecco. Ook had ik een klein cadeautje gekocht, maar had geen inpakpapier, gelukkig wist Mellissa daar wel raad mee. Via YouTube zagen we een filmpje hoe je met tijdschriften een cadeautje kan inpakken en dat hebben wij ook gedaan en het resultaat was nog leuk ook! :) na de taart en de prosecco zijn we naar club Teatro Kapital geweest, daar hebben we tot in de late uurtjes (vroege morgen) gedanst hihi.

Zondag waren we moe en ontzettend lui, we hebben heerlijk wat programma's terug zitten kijken. Nadat Mellissa haar koffer had ingepakt, zijn we nog heerlijk wezen lunchen. Helaas was dan daar het moment dat Melissa alweer naar huis ging. Zij was mijn laatste bezoek van mijn vriendinnen, de enige die nu nog komen zijn mijn ouders, waar ik uiteraard erg naar uit kijk!! Wil je ontzettend bedenken Mel voor de leuke, gezellige en fijne tijd samen in Madrid!! ;)

Komende week ben ik ontzettend druk met school, moet voor verschillende vakken opdrachten maken, volgende week een research inleveren en er staat me weer een presentatie te wachten.

Dus druk druk druk....!

Komend weekend staat me een mooie trip te wachten, want ik ga samen met Magdalena naar Granada, en uiteraard brengen we een bezoek aan het Alhambra! ;)

Ps. Zoals jullie wellicht in het nieuws gezien hebben, zijn de vuilnismannen in Madrid 'nog' steeds aan het staken. We zijn inmiddels een week verder en nog is er geen verandering, het is op straat een behoorlijke troep, overal ligt afval en de stank is niet normaal. Loop nog net niet met een mondkapje op... Het is werkelijk waar verschrikkelijk!!

Adios!

Liefs xxx

  • 14 November 2013 - 07:19

    Patrick:

    Leuk berichtje mop!!! Veel plezieer!! En succes met de stank.. loveya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5975

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: