Bezoek & dagje Salamanca - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Bezoek & dagje Salamanca - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Bezoek & dagje Salamanca

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

08 November 2013 | Spanje, Madrid

Salamanca 'we found the frog' ;)

Vorige week maandag (28 oktober) kwam mij vriendin Raisa. Nadat we op tijd naar bed zijn gegaan had ik dinsdag maar 1 college. Raisa was erg nieuwsgierig en was nog nooit op een universiteit geweest en ging mee om te kijken. Na mijn college zijn we naar het centrum van Madrid gereisd waar we eerst heerlijk hebben geluncht. Vervolgens kwamen we verschillende schoenenwinkels tegen. Al snel had Raisa de een naar de andere een leuk laarsjes. Na veel gepast te hebben zijn we boodschappen gaan doen en hebben we in de avond lekker thuis gekookt. Daarna hebben we gezellig via YouTube op de bank een film gekeken.

Woensdags zijn we de stad wezen verkennen. Ondertussen ken ik Madrid op mijn duimpje hihi.. Na veel gewandeld en geslenterd te hebben door de stad waren we moe en zijn we geëindigd bij de rooftop terras waar we genoten van het prachtige uitzicht over Madrid, met het zonnetje schijnend op onze rug en een heerlijk welverdiend drankje erbij. In de avond hebben we onszelf nog getrakteerd op een etentje.

Donderdag was ik vroeg op voor college en na mijn college zijn we tosti's gegeten die we zelf gemaakt hadden in de pan. Daarna zijn we op schoenenjacht geweest en heeft me vriendin 2 paar laarsjes gekocht! Ook stond deze dag in Spanje in het teken van Halloween. Halloween wordt hier groots gevierd en iedereen loopt dan ook verkleed over straat. In de avond waren wij naar club Commo, degene die niet verkleed was werd eigenlijk 'raar' aangekeken. De mensen op straat hadden de gekste kleding aan en waren geweldig geschminkt. Na een paar drankjes en tequila was het wel weer mooi geweest. Wat hebben wij ongelooflijk gelachen, veel gedanst en gezongen.

Op vrijdag was het een nationale feestdag, 'feest der Allerheiligen'. Zoals ze in Spanje zeggen, Día de la Hispanidad. Oftewel iedereen is vrij, ook ik had dus geen college en genoot samen met Raisa van een lang weekend. Na heerlijk uitgeslapen te hebben, hadden we deze dag vrij weinig gedaan. We hebben in avond weer lekker thuis gekookt en 's avonds heerlijk programma's gemist terug gekeken.

Zaterdag was het dan zover, onze wekker ging al om 6 uur! Want vandaag stond Salamanca op het programma. Salamanca ligt 213 km ter noorden van Madrid. Aangezien we niet goed wisten hoe groot deze stad was, namen we al om 8 uur de bus, om half 11 waren we dan 'eindelijk' in Salamanca. Voor we het wisten liepen we binnen no time naar het hartje van het centrum. Daar zagen we een treintje, waarmee we met 25 minuten de hele stad hadden gezien. Salamanca bleek kleiner dan de in eerste instantie dachten.. We hebben evengoed veel lol gehad in Salamanca en ons prima vermaakt. Ook staat Salamanca bekent om 'de kikker'. Het verhaal achter de kikker is als volgt;
"In de rijk bewerkte façade van het beroemde universiteitsgebouw van Salamanca zit al eeuwenlang iets bijzonders. De afbeelding van een kikker, dit houdt de gemoederen al lang bezig. Wie het dier zelf kan spotten, heeft een lang leven. Wie hulp nodig heeft, niet. Aldus de legende".
Ook wij hebben zelf de kikker gevonden, en hopen dan op een lang leven! :)) haha

Zondag waren we ontzettend lui, na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we nog langs schoenenwinkels geweest waar Raisa uiteindelijk geslaagd is haar 3e paar laarsjes. In de namiddag zijn we nog wat souvenirs winkels in geweest en hebben we op het plein Plaza Major rondgelopen waar een typisch Spaans feest plaatsvond, met veel muziek en gezelligheid. Het feest heette 'festa de jamon' oftewel het feest van de ham. Daarna hebben we de week afgesloten door heerlijk uiteten te gaan, en zaten we op het plein te genieten van onze Paella. ;)

Voor we het wisten was het alweer maandag. Maandag moest ik de hele dag naar de uni. Raisa heeft zich in de tussentijd prima vermaakt. Aan het eind van de dag ben ik nog met haar mee geweest naar de airport, waar we elkaar helaas alweer gedag moesten zeggen. Het was een super leuke en vooral gezellige week met me dinnie!

Adios!

Liefs xxx

  • 10 November 2013 - 10:54

    Sandra:

    Mila wat heb je toch een leuk leven in Madrid. (ben een beetje jaloers) Geniet er nog van voor je het weet zit je weer in het koude Kikkerland (maar wel met mijn buurjongetje) Kusjes


  • 10 November 2013 - 14:26

    Mila:

    Hi Sandra, super je reactie! Het aftellen is al begonnen, nog 5,5 week en dan zie ik me lieverd weeeeeeer! Kan niet wachten tot het zover is, ondanks dat ik iedere dag nog volop geniet van het leven in Madrid. Leuk dat je me blogs leest!

  • 11 November 2013 - 12:11

    Marinka:

    Wat leuk om te horen dat je zo prettig week hep gehadt. Madrid sounds like a fascinating place to visit and to study. How long will you be there? Will you be finished studying then or do you return to Holland and continue on? In Australia we are heading towards summer so the days are longer and it is getting warmer. 6 weeks left of school before we have a 5 week break. I am looking forward to having some time off, but it will be very different celebrating without Dad and Aninda there. We will go down to Phillip Island again over the New Year and make Olliebolle and Appleflappen.

    I hope you enjoy your time in Madrid. It was lovely to read of your adventures!

    Lot's of love,
    Marinka, Gary and boys xxxx

  • 14 November 2013 - 11:09

    Mila:

    Hi Marinka and family,
    How are you? Madrid is amazing, it is the place to be to study. I will be stay here until the end of january but in the mean time with Christmas and new year I will be at home with my family and fiends. I also travel a lot and visit already some places. After my study I am not yet finished with my education. I only have to do one semester and than I will have my bachelors degree in business and administration. How is it with the fires? We heard that nearby Sydney it is very heavy. What nice that you have a break from school and that you have some time for yourself! Yes it will be very different without your dad and sister. Do you go with the rest of the family to dad's house at Phillip Island? I'm going to make also oliebollen and appelflappen with I think the mother of my friend Patrick. I mis Patrick very much! And I will be glad when I go on the 18th of december to the Netherlands and see him! I will write you soon!

    I am glad to have received your message!

    Lots of love and big kisses xxxxx
    Mila

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 5982

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: