Wat vliegt de tijd snel voorbij!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd snel voorbij!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd snel voorbij!!

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

22 Oktober 2013 | Spanje, Madrid

Vandaag alweer precies 8 weken in Madrid! ;)

Op maandag de dag nadat Patrick naar huis ging (2 weken geleden) had ik op de uni les van 9 - 4. Daarna ben ik lekker naar huis gegaan. En wat denk je, ik loop langs me brievenbus en ik dacht 'heb toch geen post', ik deed hem toch open om te kijken of er wat in zat, en toen zat er een brief in van mij oma!!! Ik rende de trappen op naar mijn woning en ging er snel voor zitten om de te brief lezen, ik werd er helemaal blij van en vond het zo leuk om mijn eerste brief te ontvangen!

Dinsdagmiddag ben ik na mijn college heerlijk naar Plaza de Lavapies gegaan, (dat plein zit om de hoek van mijn flat) waar ik heb zitten studeren met een kopje koffie erbij. Daarna heb ik lekker een stokbroodje gekocht en deze thuis opgegeten. Thuis was ik nog even achter de laptop gekropen en heb mijn deel van de groepsopdracht voor Organizational Design afgemaakt. Vervolgens heb ik met Magdalena nog afgesproken en hebben we bij 'San Gines' churros gegeten (dit is het beste en lekkerste restaurant waar je churros kan eten), het ligt vlakbij Plaza Major.

Woensdags heb ik lekker wat langer in me bed gelegen dan normaal. Rond 10 uur stond ik dan eindelijk naast me bed, na het ontbijt ben ik mijn 'to do' lijstje gaan afwerken. In de middag ben ik lekker voor school bezig geweest met het lezen en samenvatten van de stof die we de afgelopen weken behandeld hadden. Terwijl ik bezig was met een schoolopdracht was ik stomverbaasd over het samenwerken. Bij Organizational Design moesten we een groepsopdracht maken. Wij zijn een groep van 5 en hadden de taken op maandag verdeeld, helaas zijn er altijd studenten die zich niet aan de afspraken houden en maandag niet kwamen opdagen, we hadden afgesproken dat ik alles in een document zou zetten, echter begreep iemand dat niet waardoor ik een beetje pissig werd, uiteraard was dit o.a. een persoon die maandag niet aanwezig was bij de groepsbespreking. Soms is het lastig om met studenten van andere nationaliteiten samen te werken. Gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen, maar het levert soms wel eens stress. :(

Vrijdags ben ik in de avond naar Magdalena haar flat gegaan, we hadden afgesproken bij haar lekker te gaan eten. Haar flat ziet er kleiner uit dan dat van mij, ook woont zij samen met 2 jongens en heb ik het rijk voor mij eigen alleen, waar ik ontzettend blij mee ben, je hoeft geen rekening te houden 'met' en kan doen en laten wat ik wil. Ook ben ik erg blij met de locatie waar ik zit (hartje centrum)! Magdalena had heerlijke kleine hapjes gemaakt want ook haar vrienden uit Duitsland waren een paar dagen naar Madrid toegekomen. Daarna gingen we met ze allen naar club Teatro Kapital. Wauw wat was dat geweldig zeg, ben nog nooit in zo een mooie grote club geweest, het telde wel 8 verdiepingen, verschillende stijlen muziek en verschillende barretjes. Het was een geweldige avond, en heb me ogen uitgekeken!! (Zie filmpje voor de indruk) het blijkt overigens vlak bij mij om de hoek te zitten, nog geen 10 minuten lopen... (heb het 'echte' nachtleven hier ontdekt :P)

Zaterdag kon het natuurlijk niet anders, dan dat ik heb uitgeslapen na z'n geweldige nacht! Daarna ben ik wezen FaceTime met Annemarie want Jeroen was jarig. In de middag ben ik er nog op uit geweest, het bleek deze dag een nationale feestdag te zijn, waar ik weinig van gemerkt heb hihi. Er was in het centrum een militaire parade, maar eenmaal dat ik daar was, was alles al afgelopen.

Vorige week maandag was het in de ochtend ontzettend koud toen ik onderweg was naar de uni, het weer is over het algemeen aardig goed maar de temperatuur begint wat minder te worden. Gemiddeld is het op het heetst van de dag 19 a 20 graden. In de ochtend is het vaak maar 11 of 12 graden.. Verder hoor je mij niet klagen, want regen daar hebben we hier weinig last van en af en toe is het een beetje bewolkt. Maar meestal schijnt hier de zon! :)

Woensdags ben ik normaal gesproken vrij, maar wegens de presentatie voor donderdag heb ik met mijn mede studenten afgesproken om alles door te nemen. Gelukkig hoefde we hier niet voor naar school, en hebben we gezellig afgesproken in een klein boeken cafeetje in het centrum van Madrid. Elke week op donderdag vind er een presentatie plaats bij Consumer Behaviour, de klas is door de professor in 5 groepen verdeeld, oftewel elke groep moet 2 keer een presentatie geven over een hoofdstuk gedurende een hele les van 1,5 uur. Maar gezien de grote van de klas, zitten we gemiddeld met 12 personen in een groep. Het is onmogelijk om met elkaar af te spreken, daarom hebben we onze groep in subgroepen verdeeld, iedereen doet dan een onderdeel met zijn groepje. Ik ben met mede 2 andere verantwoordelijk voor het theorie gedeelte.

Donderdagavond 17 oktober was het dan zover mijn lieve zussie met haar vriendin Iris kwamen naar Madrid!! Ik had er super veel zin in!! ;) eerst had ik deze dag nog die presentatie, gelukkig ging dat redelijk. Aan het eind van de dag heb ik nog wat boodschapjes gedaan en lekkere kleine hapjes gehaald. Eenmaal in de avond bleek dat ze vertraging hadden, uiteindelijk was ik 10 uur op de airport en moest ik nog langer wachten want ze bleken pas rond half 11 te landen. Het duurde en duurde maar uiteindelijk zag ik dan de twee meiden! Wat was ik blij zeg om ze te zien, tranen van geluk stroomden over me wangen. Eenmaal bij mij thuis aangekomen hebben we nog lekker een drankje gedronken en zijn we daarna gaan slapen.

Afgelopen vrijdag had ik 2 colleges, de meiden vonden het leuk om de campus te zien en zijn zelf met de trein erheen gegaan. Daar hebben ze ook Magdalena ontmoet. 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest, en daarna kon een drankje natuurlijk niet ontbreken. We zijn toen met Magdalena naar een rooftop terras gegaan, waar we prachtig uitzicht hadden over Madrid! Daar hebben we lekker geproost met een 'tinto de verano' en genoten van het mooie uitzicht. ;)

Zaterdag was het qua weer niet heel mooi, bewolkt en beetje regenachtig, gelukkig niet zoals in Nederland dat het met bakken uit de lucht komt! ;) we besloten om lekker naar het centro commercial te gaan waar we flink zijn wezen shoppen (erg slecht voor de portemonnee hihi :P)! Tussendoor hebben we lekker een koffietje en een thee gedronken met wat lekkers erbij. In de avond had ik allerlei kleine hapjes klaargemaakt waar we heerlijk van zaten te smullen. Want ja onze buikjes hadden een stevige bodem nodig want er moest nog gestapt worden! We zijn met ze drietjes naar Teatro Kapital geweest!! De meiden vonden het een geweldige club! Hebben echt een fantastische avond gehad! Gedanst, gezongen en uiteraard tot in de late uurtjes doorgegaan....

Om toch nog een beetje cultureels te doen zijn we zondags naar El Rasto geweest, 'de' vlooienmarkt van Madrid. Het is eigenlijk geen vlooienmarkt zoals wij dat kennen maar meer een normale markt met honderden kraampjes! In de middag heeft iris heerlijke tosti's gemaakt, na een gevulde maag zijn we dan ook nog erop uitgetrokken naar het Retiro park, we hebben daar ontzettend veel gelopen, foto's gemaakt en tijd doorgebracht want het was onwijs mooi weer en zonnig!

Maandags moest ik ook naar de uni, voordat ik daarheen ging hebben we nog gezellig een koffie en een theetje gedronken in een libery café. De meiden zijn erna lekker met de toerist bus op pad geweest. In de avond kon het natuurlijk niet ontbreken en zijn we nog lekker buiten op het terras gaan genieten van een mojito. ;)

Vandaag, dinsdag 22 oktober is het precies 8 weken geleden dat ik vertrokken ben uit Nederland. Zit op de helft, want over 8 weken kom ik alweer naar huis voor kerst en oud & nieuw. Wat vliegt de tijd snel voorbij!! En nog steeds ben ik Madrid aan het ontdekken.. Het voelt zo raar dat ik hier alweer zo lang zit, intussen voel ik me al echt een Madrileense haha ben zo ingeburgerd in Madrid, dat het voelt alsof het mijn 2e thuis is.
Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan en hebben we nog een heel leuke laatste dag gehad. We zijn van Puerta del Sol naar Plaza Major gelopen, daarna zijn we het 400 jaar oude 'Mercado San Miguel' in geweest waar we een klein hapje geproefd hebben, daarna hebben we bij San Gines, churros gegeten, waarna we onze tocht hebben voortgezet naar het paleis. Bij het paleis zijn we naar binnen geweest, je mocht hier eigenlijk geen foto's maken, en wat deed ik als ramptoerist...?! Je raad het al, natuurlijk stiekem foto's maken!! :P Als laatste zijn we nog naar Templo de Debod gelopen, die helaas van binnen gesloten was.

Het was echt een ongelooflijk leuke, gezellige en drukke week met me zussies!! Wat hebben we veel lol gehad en gelachen met tranen over onze wangen! Helaas gaan ze morgen (woensdag) naar huis.

Adios!

Liefs Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 5979

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: