Mijn eerste visite, Valencia en 'Mi amigo' Patrick - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Mijn eerste visite, Valencia en 'Mi amigo' Patrick - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Mijn eerste visite, Valencia en 'Mi amigo' Patrick

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

07 Oktober 2013 | Spanje, Madrid

Het weekend van 21 september was het dan eindelijk zover me eerste visite ging ik ophalen van de airport! Vind het super gaaf dat Jentl en Marisa mij zijn komen opzoeken :)! Eenmaal aangekomen in me flat zijn we daarna de toerist gaan uithangen in Madrid en de stad gaan verkennen. We hebben onderweg lekker een broodje gehaald en deze op het terras opgegeten. Bij het Paleis hebben we vreselijk gelachen!! Jentl maakte filmpjes zonder dat we dat in het begin door hadden, terwijl Marisa en ik ons afvroegen wat de naam is van een bepaald nummer dat gedraaid werd, kwam Marisa al snel op het antwoord, en deed ze een super gekke move... We lagen helemaal in een deuk! Hebben de dagen erna nog steeds om het filmpje moeten lachen! :P

Op zondag zijn we naar 'de' vlooienmarkt van Madrid geweest, El Rasto. Daar staan honderden kraampjes die van alles verkopen tegen de laatste prijzen. Nadat we over de markt hebben gelopen zagen we een gezellig restaurantje waar we geluncht hebben. Ondanks dat we al behoorlijk moe waren zijn we in de middag ook nog naar het bekende Retiro park geweest. In de avond hebben we weer onwijs lekker gegeten buiten de deur, en je raad nooit wat we gegeten hebben, typisch Spaans, namelijk paella!! Wat was dat lekker zeg! :)

De volgende dag had ik de hele dag colleges en kwamen in de middag de meiden mij ophalen van de uni. Ze waren erg benieuwd naar de campus. Eenmaal terug in me flatje waren we zo moe, dat we even siësta namen zodat we daarna lekker nog uit eten gingen. Uiteraard als je in Spanje bent, hoor je ook een mojito te drinken, maar het hele weekend hadden we dit nog niet gedronken en dat kan natuurlijk niet ontbreken als je in Madrid bent! Dus wij zijn na het eten vervolgens naar een van de 'beste' barretjes gegaan in Madrid dat vlakbij Puerto del Sol zit in een klein, gezellig straatje. Na eenmaal een mojito te hebben gedronken, namen we er nog een, het was toen al behoorlijk laat maar zo gezellig. Toen we hadden afgerekend kregen we zelfs van het huis nog een shotje.. Je raad het al we gingen lallend naar huis.... Hahaha maar o wat was dat gezellig!!!

Dinsdag ging al om 6.30 uur de wekker, want helaas vlogen de meiden alweer terug naar Nederland. Nadat hun had uitgezwaaid op de airport ben ik doorgegaan naar de uni. Vandaag besefte ik, dat ik alweer een maand in Madrid zit! Wat vliegt de tijd toch snel voorbij!!

De dag erna ben ik met Magdalena naar het Reina Sofia museum geweest. Wat een prachtig museum! Heb onwijs mooie kunstwerken en heel bekende schilderijen van oa Picasso, Dali en nog een aantal bekende kunstenaars gezien. Daarna heb ik samen met Magdalena heerlijke pizza'tjes gegeten bij mij thuis.

Donderdag had ik drie colleges waar we eigenlijk weinig of niks voor hoeven voor te bereiden. In de namiddag heb ik nog een wasje gedraaid want ja ook dat moet ik natuurlijk bijhouden :p. En ik moest naar een tabacco om mijn abonnement voor het reizen te regelen voor de volgende maand. Toen ik in het Spaans vroeg hoe het zit met een jongeren abonnement, wist ze wat ik bedoelde en begon ze een heel verhaal te vertellen waar ik over het algemeen veel van begreep, ik probeerde in Spaans terug te praten en dat ging aardig goed. Uiteindelijk bleek dus dat ik nu een verkeerd abonnement heb en teveel betaald heb. Ik kreeg keurig een formulier dat ik moet invullen voor het aanvragen van een jongeren abonnement.

Vrijdag (27/09) was dan de dag aangebroken dat ik samen met Magdalena naar Valencia vertrok. Nadat ik klaar was met mijn colleges ben ik snel naar huis gegaan, waar ik me nog even heb omgekleed. Vervolgens ben ik met de metro afgereisd naar station Zuid, waar om 18.00u de bus naar Valencia vertrok. In de avond rond 22.15 uur kwamen we aan in Valencia. Eenmaal ingecheckt in het hostel zijn we nog lekker een drankje wezen drinken.

Zaterdag heb ik mijn eerste nacht in een hostel doorgebracht, wat ik nu al ontzettend leuk vind! Na het ontbijt hebben we fietsen gehuurd!! Jaja.. je leest het goed we hebben gefietst in Valencia! :) Je kan er onwijs goed fietsen, er loopt een park dwars door Valencia heen waar je van de ene kant van de stad naar de andere kant doorheen kan fietsen. We hebben zo gelachen!! Nadat we naar het Bioparc zijn geweest zijn we terug gefietst naar het hostel waar we onze spullen voor het strand hebben gepakt waar we heerlijk een paar uur hebben doorgebracht. In de avond sprongen we weer op de fiets, om naar 'art of science' te fietsen, dat in het donker super mooi verlicht is!

Zondag stonden we op met spierpijn van het fietsen (zijn ook niks meer gewend) haha.. Maar we waren toch vroeg ons bed uitgegaan want we wilde graag nog veel meer zien van Valencia. Nadat de fietsen opgehaald werden bij het hostel gingen we erop uit en liepen we naar de City bus. Ook hier in Valencia heb je 2 routes waarmee je de hele stad kan bezichtigen. Valencia is echt een prachtige stad en zou er zeker nog eens naartoe terug willen, ik kan het iedereen aanraden die er nog niet geweest is! Heb echt een onwijs leuke en mooie trip gehad met Magdalena! Ik zeg 'op naar onze volgende trip' :). Ik heb het reizen ontdekt en ik wil niks liever dan zoveel mogelijk zien en erop uit trekken!

Na een druk weekend, was het dan EINDELIJK zover, mijn lieve vriendje kwam naar Madrid! Maandagmiddag om 13.30 was Patrick op het vliegveld aangekomen. Wat hij nog niet wist, is dat ik hem daar stond op te wachten (ik had eigenlijk colleges). Ik was een beetje nerveus en stond zenuwachtig in de aankomsthal op hem te wachten, het wachten leek wel alsof dat langer duurde dan die 5 weken dat ik alweer in Madrid zit.. Eindelijk kwam hij dan door de 'deuren' en vloog ik hem om zijn hals en was super blij hem te zien! Hij was stomverbaasd dat ik daar stond en zei als eerste 'moet jij niet op school zitten'.. Je had zijn reactie en gezicht moeten zien. In de avond hebben we lekker buiten de deur gegeten.

De dag erna hebben we samen heerlijk door Madrid gelopen en de toerist uitgehangen, zowaar hebben we ook gewinkeld in de bekende straat Gran Via. Tussendoor hebben we heerlijk op het terras gezeten. Het voelde zo fijn om samen te zijn!

Woensdag 2 oktober was dan ONZE dag, de dag dat we alweer een jaar bij elkaar zijn. We hebben allereerst lekker uitgeslapen, daarna zijn we met de touristbus op pad geweest en hebben we tussendoor lekker ergens geluncht in de buurt van Puerto del sol. Na beide routes te hebben gedaan zijn we nog een borrel wezen drinken op het plein Plaza major. Uiteraard zijn we in de avond heerlijk uiteten geweest in een wat luxer restaurant, waarna een lekkere cocktail natuurlijk niet kon ontbreken. Het was een super fijne dag die we samen hebben doorgebracht! <3

Helaas moest ik de dag erna naar de uni waar ik van 9 - 2 colleges had, daarna had ik een lekker stokbrood meegenomen naar huis, Patrick had inmiddels de afwas gedaan en had lekker uitgeslapen. Na ons stokbroodje zijn we naar het centro commercial geweest waar oa ook de primark is, die Patrick natuurlijk niet kon missen :P.. Meneer moest en zou er even een rondje lopen haha. In de avond zijn we weer lekker ergens op het terras belandt waar we typisch Spaans gegeten hebben, namelijk lekkere tappas, waar we samen van gepeuzeld hebben.

Ook vrijdag had ik colleges in de middag van half 1 tot kwart voor 4. Uiteraard moest Patrick zien waar ik op de campus zit, en kwam hij mij ophalen. We liepen over de campus, het plein is zo groot als de koemarkt in Purmerend. En de gebouwen zijn ook niet te vergelijken met universiteiten en hogescholen in Nederland. Onderweg terug naar me flat hebben we nog wat boodschappen gedaan en hebben in de avond lekker voor onszelf gekookt. Daarna zijn we nog naar een plaza geweest waar we een heerlijke cocktail gedronken hebben.

We hebben de zaterdag heerlijk doorgebracht in het prachtige Retiro park. Daarna hebben we nog door de straten achter de gran via gelopen. Het was leuk om Patrick Madrid te laten zien en ook de buurt waar ik woon. Terug in me flat, hebben we nog wat foto's zitten te bekijken van oa Madrid maar ook Valencia en Toledo waar ik inmiddels al geweest was. Deze laatste avond zijn we nog lekker uiteten geweest en hebben we de avond afgesloten met een cocktail.

Zondag was de dag dat mijn moppie helaas alweer terug naar huis vloog. Hebben samen ontzettend genoten en tja aan alle leuke dingen komt ook een einde, en dat einde was gister aangebroken. 's Morgens hebben we nog lekker samen ontbeten, daarna de koffer ingepakt en de laatste uurtjes samen doorgebracht. Eenmaal richting de airport drong het pas echt tot me door, dat hij weg ging. Nadat hij zijn koffer had gedropt zijn we nog even wat wezen drinken en toen was daar dan het moment aangebroken om afscheid te nemen. Afscheid nemen is nooit leuk, helemaal als je beseft dat je mekaar pas weer ziet in december. Maar een ding is zeker we hebben echt een fantastisch weekje gehad samen!! <3

Adios

Liefs Xxx ;)

  • 08 Oktober 2013 - 00:00

    Patrick:

    Hee mop!! Leuk berichtje!!! Ik heb ook heeeel erg genoten van ons weekje!en ik kan niet wachten tot je weer in Nederland bent!!!

  • 15 Oktober 2013 - 17:24

    Mila:

    Bedankt schat voor je leuke reactie! Vandaag nog precies 9 weken en dan zien we mekaar weer! Voor je het weet is het al zover.. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 5976

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: