1ste week Madrid en introductie - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu 1ste week Madrid en introductie - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

1ste week Madrid en introductie

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

07 September 2013 | Spanje, Madrid

Lieve vrienden en familie,
Inmiddels ben ik alweer ruim een week in Madrid, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb! Het is een geweldige stad, veel te zien en onwijs gezellig.

Op dinsdagochtend 27 augustus vloog ik samen met me ouders naar madrid, al vroeg waren we gearriveerd, vanaf de airport namen we een taxi naar het hotel, daar waren we al om 10.00 uur, dus we konden nog niet inchecken en konden de bagage achterlaten in het hotel. Wij zijn daarna lekker een kop koffie en een croissant wezen eten op een terras. We hebben toen in de buurt van het hotel en Puerto del Sol wat rondgelopen. Begin van de middag konden we de bagage naar onze hotelkamer brengen, eenmaal even gerust te hebben zijn we nog richting de campus geweest om te zien waar ik precies moest zijn de volgende dag. Vervolgens zijn we gezellig op een pleintje in de buurt wat wezen eten.

Want ja de volgende dag naderde (woensdag 28/08) en begon ik aan de intensive Spanish course. Zoals de cursus al zegt, het is erg intensief, maar wel ontzettend leuk!! :)) Omdat ik van 10- 14.00 uur cursus had moesten we in het hotel vroeg ontbijten, daar werkte een aardige Spaanse die veel humor had! In de middag na de cursus ontmoette ik me ouders in het hotel, waarna we de middag nog gezellig met elkaar hebben doorgebracht in de straten van Madrid. Zo zijn we op een middag naar Plaza Major geweest en hebben daarna heerlijk gegeten in een smal straatje vlakbij Puerto del Sol.

Donderdag (29/08) had ik weer Spaanse cursus, na de cursus ben ik samen met mijn ouders gewandeld naar mijn flatje, om de omgeving te verkennen en om te kijken of het een leuke buurt is. Echter het is een geweldige buurt nu ik er eenmaal een paar dagen alweer woon! In de avond hebben we lekker onszelf getrakteerd en we gestrand op het plein bij een eet tentje tegenover het Reina Sofia museum.

Vrijdag (30/08) had ik ook weer Spaans, tijdens de cursus krijgen we huiswerkopdrachten. In de middag en avond ben ik met me ouders een bus tour wezen doen door Madrid, dat is echt geweldig om te doen! Madrid kent zoveel oude gebouwen en is een heel leuke stad om in te vertoeven. Er zijn 2 routes beide routes hebben we gedaan. We zijn toen onder andere langs het Paleis, het stadion (waar Real Madrid speelt), Parque de Retiro en Museo del Prado gereden.

Zaterdag (31/08) was de dag dat ik eindelijk in mijn flatje kon! Om half 11 hadden we een afspraak voor de sleutel overdracht, het was een spannend moment omdat ik nog niet eerder de binnenkant van de flat had gezien. Mijn eerste indruk was dat het erg klein was.. Maar eenmaal in de middag toen we de koffers hadden opgehaald en we de boel hebben verbouwd en schoongemaakt zag het er al een stuk beter en ruimer uit. Daarna zijn we om de hoek in een straatje wezen lunchen en hebben we de eerste boodschapjes gehaald. Nu na een paar dagen begint het eindelijk mijn plekje te worden. Het flatje ziet er prima uit. Ook deze avond zijn we uiteten geweest in een smal straatje achter Puerto del Sol.

Zondag (01/09) konden we eindelijk uitslapen! Mijn ouders verbleven ook in mijn flatje, omdat ik beschik over 2 logeer plekken. In mijn woonkamer staat een bed bank en in mijn slaapkamer heb ik een tweepersoons bed. ;) Op zondag ben ik met mijn vader nog wezen wandelen door de buurt en richting het station Atocha waar ik moet opstappen met de trein om naar de universiteit te gaan. Het is al met al 45 minuten van deur tot deur. Ik heb hier een maandabonnement die ook in het weekend geldig is, en ik kan ermee gebruik maken van de trein, metro, bus etc. Ook deze avond hebben we bij een lekker tentje gegeten waar we de eerste avond ook gegeten hebben.

Maandag (02/09) was het dan eindelijk zover, het Welcome Event op de universiteit van Carlos III. Van 9 - 14.00 uur was er een heel programma. Allereerst kregen we in een algemene zaal waar we met 300 a 400 internationale studenten waren algemene informatie. Daarna kregen we in groepen een rondleiding over de campus. Het is echt behoorlijk groot de campus er zijn z'n ongeveer 18 gebouwen.. Gelukkig hoef ik er maar in een paar te zijn haha. In de namiddag van 15 - 19.00 uur had ik ook nog Spaanse cursus. Deze cursus had ik de rest van de week om deze tijd. In de avond heb ik samen met mijn ouders geproost omdat ik precies vandaag alweer 11 maandjes samen ben met mijn allerliefste vriendje Patrick <3! En het was overigens ook alweer de laatste avond dat mijn ouders hier waren!

Dinsdagochtend (03/09) ging al vroeg de wekker, ben samen met mijn ouders meegegaan naar de airport. Het was even een moeilijk moment om elkaar gedag te zeggen, maar gelukkig bestaat er zoiets als Skype en FaceTime! :)) het voelde de eerste dag even onwennig om alleen door de stad te vertoeven, maar begin langzaam aan het idee te wennen dat hier voorlopig mijn thuis is! Toen ik terug was met de metro van de airport ben ik boodschappen wezen doen en heb ik heerlijk op het terras een cappuccino gedronken. ;)

Woensdag (04/09) konden we ons dan eindelijk inschrijven voor onze vakken. Echter is er bij mij iets misgegaan met mijn inlog waardoor ik niet mijn vakken kon registreren. Echter ben ik op donderdag na Getafe (Universiteit) gegaan om me daar alsnog in te kunnen schrijven.

Donderdag (05/09) ben ik in de avond samen met Magdalena, een Duits meisje dat ik heb ontmoet eerst een drankje wezen drinken op het terras, vervolgens zijn we naar een club geweest. Dat was ontzettend leuk, maar erg druk en klein. We moesten zelfs ruim een half uur wachten op de drankjes. Terug nam ik een taxi naar mijn flat.

Vrijdags (05/07) was het alweer de laatste intensive cursusdag van 4 uur want vanaf komende week hebben we het nog maar 2 uur per dag. En hebben we het examen! De laatste dagen is het hier trouwens erg warm geweest, gemiddeld 33 a 34 graden.. In het weekend wordt het iets minder en vanaf volgende week hebben we hier temperaturen van rond de 30 graden. Dus ik mag niks klagen hihi :))

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen hier in Madrid. Dit bericht heb ik trouwens geschreven terwijl ik heerlijk (weer) op het terras zat in het zonnetje, in Getafe. Dat is een leuk klein stadje, een station verder dan waar de universiteit gevestigd zit.
Adios!

  • 07 September 2013 - 23:50

    Dagmar:

    Wat super leuk om te lezen en heel veel succes toegewenst! Hou je ons op de hoogte van de mooie avonturen en ervaringen die je daar aangaat? Ben onwijs benieuwd. Have fun & geniet! Lieefs

  • 08 September 2013 - 17:26

    Lisanne:

    Heey lieve Mila,

    Ben heel benieuwd wat je daar allemaal gaat meemaken.
    Heel veel plezier, lekker genieten!

  • 08 September 2013 - 19:31

    Joyce:

    Hoi mila, wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier! Xx

  • 08 September 2013 - 20:48

    Fabian, Isabella, Giovanni & Davino:

    Lieve Mila,

    Enorm leuk om te lezen en wat zal je een gave tijd hebben daar! Uiteraard soms ook moeilijk maar geniet van de levenservaringen en voor je het weet ben je weet terug.

    Dikke kus van ons vieren

  • 16 September 2013 - 18:48

    Mila:

    Bedankt voor de leuke reacties!! :) zal gauw weer eens wat van mij laten horen..! ;)
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5981

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: