Kerst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu Kerst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Milaa - WaarBenJij.nu

Kerst in Madrid

Door: Mila

Blijf op de hoogte en volg Milaa

14 December 2013 | Spanje, Madrid


Al bijna 2 weken staat Madrid in het teken van 'Kerst'.

Ongeveer 4 weken geleden begonnen ze met het opbouwen van kraampjes en houten huisjes voor de kerstmarkt, deze kerstmarkt staat op meerdere plaatsten in het centrum o.a. op Plaza Major. De sfeer is ontzettend gezellig en het centrum is onwijs mooi versierd met verlichting. Door heel het centrum hebben ze verschillende soorten verlichting opgehangen. Het is leuk om de periode voor kerst en de weg ernaartoe hier mee te maken. Kerst leeft hier namelijk heel erg, en wordt groots gevierd! Op Sol brand een grote kerstboom. De kerstboom bestaat uit een stalen frame en is ontzettend hoog opgebouwd. Deze kerstboom hebben ze ook in kleinere versies op meerdere plaatsen in het centrum neergezet.

Zelf ben ik natuurlijk ook een kijkje wezen nemen op de kerstmarkt! Samen met Magdalena gingen we vorig weekend erheen. We hadden afgesproken op Sol om elkaar te ontmoeten, jeetje wat was het toen druk zeg! Bussen en metro's waren overvol waardoor Magdalena uiteindelijk het hele stuk van haar huis naar het centrum moest lopen. Het was het eerste weekend dat de kerstmarkt open was, ook was vrijdags een feestdag waardoor onwijs veel Spanjaarden het weekend naar Madrid kwamen voor de kerstmarkt. Je kon over de mensenhoofden lopen, iedereen liep over straat, het was niet normaal zo druk! Het is leuk om te zien wat je hier aantreft op de kerstmarkt, want wat men niet kent is glühwein en etenswaren. Je ziet voornamelijk kraampjes met sjaals, handschoenen, telefoonhoesjes, sieraden, kleine frutsels etc. Maar wat hier heel gebruikelijk is, is dat men na de kerstmarkt naar de nabijgelegen cafeetjes gaat en daar drinken en tapas eten.

Vorig weekend was ik met Magdalena naar Segovia, zo ontvluchtte we de drukte in Madrid. We gingen met de 'hogesnelheidstrein' en die ging behoorlijk snel! We reden gemiddeld 250 km per uur. Het landschap ging in een flits voorbij, en met een half uurtje waren we al in Segovia. Het is een prachtig oud stadje en erg toeristisch. We hadden zoals altijd, prachtig weer en hebben heerlijk gewandeld en lekker op het terras in het zonnetje zonder jas een kopje koffie gedronken. In de middag hebben we lekker geluncht en zijn we hier en daar nog wat winkels in geweest. Segovia is echt een bezienswaardigheid en heb genoten van onze laatste dagtrip!

Afgelopen week heb ik ontzettend veel geleerd want heb inmiddels mijn eerste tentamen erop zitten. Ook had ik nog presentaties, een daarvan ging zo goed, we stonden langer te presenteren als toegestaan was, maar hadden super veel interactie met de klas en kregen complimenten van de professor. Om te vieren dat we zo'n goede presentatie hebben neergezet gaan we vanavond gezellig een drankje drinken met elkaar.

Daarnaast ben ik nog druk met leren want maandag staat mijn 2e tentamen op het programma. En om mijn laatste weekend voor kerst in Madrid mooi af te sluiten ga ik zondagavond nog een keer naar de Rooftop, waar we mooi uitzicht zullen hebben over Madrid, dat in kerstsfeer verlicht is.

En dan komende week is het zover! Ik kom naar Nederland het koude kikkerlandje! Het is een vreemd idee dat het einde bijna nadert, naja 'einde' gelukkig kom ik in januari nog terug! Maar nu, geniet ik nog eventjes van mijn laatste dagen in Madrid!

Wens iedereen nog een heel fijn weekend.

Adios!

Liefs xxx

  • 14 December 2013 - 12:45

    Annemarie:

    Wat een gezelligheid toch weer. Wij vinden het altijd leuk om te lezen hoe je geniet dan genieten wij mee liefs en tot woensdag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milaa

Ola! De reden dat ik op waarbenjij.nu zit is omdat ik voor 5 maanden in Madrid zit, waar ik mijn studie 'Business and Administratión' voortzet aan de Universidad Carlos III in Getafe. Als jullie mij willen volgen, lees mijn verslagen en zie de foto's!

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5954

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Exchange student Madrid

Landen bezocht: